donderdag 19 januari 2012

opdracht Creeeren Cursus Dies Groot


Misschien was dit wel de leukste Dies opdracht tot nu toe : creeer gewoon een opname, zet iets in elkaar, maakt niet uit wat, fantasie de vrije loop. Zoiets......

Nou kwam ik laatst via Facebook deze link tegen die iemand had geplaatst :

Dat was dus het eerste wat door mijn hoofd schoot toen Dies de opdracht gaf, terwijl naast me iemand in elkaar zakte van armoe zat ik te stuiteren op m'n stoel.

Thuis eerst een goede bak koffie gezet.

Dit was het eerste wat er op tafel kwam. Ik had van iemand een busje poppetje geleend en daar zat een pop tussen met een kettingzaag. Handje spaghetti op tafel en schieten maar.


Vervolgens heb ik deze opname in Picasa 3 nog wat bewerkt en dan heb je dus al twee bruikbare opnames.


Er zaten ook wat bouwvakkers tussen en die heb ik vervolgens mijn oude camera schoon laten maken. Flinke klus !



Bij deze opname zie je in de lens ook nog weer een reflectie van het geheel.


Een paar stukken natuursteen geleend bij Nieuwkoop Green Centre en daar wat schapen op laten grazen. Achteraf was deze opname niet lekker scherp maar als je het dan omzet naar zwart-wit valt dat minder op.


Deze opnames zijn gemaakt in een studio van 1m3. Aan de zijkanten 2 lampen waarmee je heel mooi het licht kan richten en door de witte zijkanten van de ''studio'' komt het licht heel diffuus binnen.


Dit vind ik persoonlijk de leukste. Oude lens van een camera geschroefd en deze op tafel vastgezet tussen twee wasknijpers. Vervolgens daarachter een poppetje gezet op een stuk steen. Vervolgens met m'n macrolens net zo lang pielen totdat mevrouw er scherp op stond.
Onderstaande opname vervolgens omgezet in sephia.


Dit was ook een van de eerste opnames.


Om niet alleen met foto's van poppetjes aan te komen moest ik ook nog iets anders creeeren.
Dit is een deel uit een echte notenkraker.


In Picasa 3 heb je vele leuke effecten, bijvoorbeeld neon.


Vervolgens ben ik gaan stoeien met een doosje nietjes. Stapelen, pielen, alles weer van tafel, nog een keer kijken en vervolgens kwam ik hier op uit. Met een beetje nabewerking best grappig.




Weer wat poppetjes op een steen gedropt en laten hakken.



Met keukengereedschap kan je ook leuke dingen doen, zeker met deze macrolens.


Gelukkig hebben we een zoon die een hekel heeft aan alles wat met knutselen te maken heeft dus de punten zaten nog mooi op de potloodjes.


Vond nog een doosje met wat magneetspeelgoed. Beetje gestoeid met de scherptediepte en dan krijg je zoiets.


Stel de lens handmatig onscherp en druk af. Vervolgens zet je deze opname in Picasa 3 om in neon en je krijgt een heel vaag iets.


Dit komt wel het meest in de buurt van de stijl van Christopher Boffoli.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten