zondag 15 februari 2009

voetbalfotografie.

De volgende opdracht voor de cursus van Dies Groot was een vrije opdracht. Ga iets doen waarvan je al een tijdje in je hoofd hebt dat je dat van plan bent.
Bij mij was dat sportfotografie en ik wilde eens starten met voetbal. Ik heb thuis een prachtig boek van http://www.hansvandermeer.nl met daarin prachtige voetbalfoto's. De nadruk ligt bij Hans op amateurvelden en de plek waar je deze kunt vinden, de foto's op zijn site maken wel duidelijk wat ik bedoel.
Goed voetbalfotografie was dus het strijdplan maar in deze periode van het jaar valt dat nog helemaal niet mee. Al twee weekenden ligt het amateurvoetbal eruit maar gelukkig bestaat er kunstgras en afgelopen zaterdag zag ik dat er op de velden van Alphia en Alphense Boys driftig werd gevoetbald.
Het weer had ik, ondanks de kou, in ieder geval mee, maar ik kwam er al snel achter dat het nog helemaal niet zo makkelijk is.
Voordeel van amateurvelden is natuurlijk dat je zonder moeilijke pasjes een mooi plekje kunt zoeken.
Eerst bij Alphense Boys begonnen bij een wedstrijd die al een poosje bezig was want daar kwam ik achter toen ik vanwege het licht naar de andere kant van het veld was gelopen. Daar aangekomen blies de scheids 3 x de erwt door het fluitje wat in voetbaltermen zoiets betekend van : het is mooi geweest we stoppen er mee.
Een blik naar links leerde me dat er bij Alphia inmiddels driftig aan de warming up begonnen was.
Omdat je natuurlijk nooit weet wat er gaat gebeuren blijf je continue turen en ben je voornamelijk op zoek naar slidings, kopduels.
Corners en vrije trappen zijn wat dat betreft ideaal, mits je natuurlijk bij het juiste doel staat.
Van de 2e foto baal ik echt stierlijk want buiten het feit dat dit uiteindelijk een doelpunt gaat worden gaat de gele voetballer links in beeld hierna aan het glijden en komt uiteindelijk op een kleine 2 meter van mij terecht en aangezien ik net mijn groothoek had opgeschroefd had dit een mooi shot kunnen zijn.
Al met al zeker voor herhaling vatbaar maar ik volgende week eerst proberen of dit ook met ijshockey mogelijk is.
Tot dan.




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten